Haus am See für die #GOBACKPACK Kampagne Haus am See für die #GOBACKPACK Kampagne

JACK WOLFSKIN - The community gets a home

#GOBACKPACK CAMP 2019 SWEDEN – A social media and influencer campaign for JACK WOLFSKIN

Dream

Following the success of last year’s ‘Pay with your story’ campaign, it was time for the enabler establishment phase to target the young community. A come-together event sought to bring together all outdoor enthusiasts and take the authentic Jack Wolfskin movement to the next level while drawing brand and user closer.

Realization

A Jack Wolfskin homebase on a rented skerry island with ample space for all manner of outdoor activities: welcome to #GOBACKPACK CAMP SWEDEN 2019. Teasers and announcements featured on Facebook and Instagram, with live reporting and recaps on downstream channels. Supported by influencers, experienced and recounted by participants, celebrated by all!

Ein Holzhaus am See für die Jack Wolfskin Kampagne #GOBACKPACK
Junger Mann und ein Hund sitzen auf einem SUP auf einem See für die Jack Wolfskin Kampagne #GOBACKPACK
Junge Menschen springen von einem Boot in den See für die Jack Wolfskin Kampagne #GOBACKPACK
Zwei Jungs grillen an einer Feuerstelle für die Jack Wolfskin Kampagne #GOBACKPACK
ein Hund im Wald für die Jack Wolfskin Kampagne #GOBACKPACK
Ein Schlafsack vor einem See im Sonnenuntergang für die Jack Wolfskin Kampagne #GOBACKPACK
Ein Zelt im Sonnenuntergang für die Jack Wolfskin Kampagne #GOBACKPACK
Drei junge Leute springen von einem Steg in den See für die Jack Wolfskin Kampagne #GOBACKPACK
When island dreams come true: three flawless summer days in Sweden…
(outdoor-magazin.com)
Jack Wolfskin Instagram Postings für die #GOBACKPACK Kampagne

Facts

  • ~ 130 million

    Impressions

  • 7.5 million

    Video Views

  • 30.000

    Applications

  • 90

    Participants on site

Jack Wolfskin Mockup für die #GOBACKPACK Kampagne